Spring navigationen over og gå direkte til indhold

Mød de nye ansigter hos Næstved Erhverv

Næstved Erhverv har ansat Kristian Fischer Pedersen som ny erhvervskonsulent med fokus på bæredygtighedsdagsordenen og Catja Kim Nielsen som office manager og receptionist.

Kristian Fischer Pedersen får til opgave at hjælpe det lokale erhvervsliv med at håndtere krav og muligheder i den brede bæredygtighedsagenda i stedet for Rune Lerke, der har valgt at starte egen selvstændig virksomhed her fra årsskiftet.

Kristian vil komme til at sparre med virksomheder omkring det at udforme en bæredygtigheds-strategi og -handleplan. Ligesom han vil kunne hjælpe virksomheder med at komme i gang klimaregnskab, ESG- og CSRD-rapportering og det at arbejde med LCA’er og EPD’er. Du vil som virksomhed også kunne henvende dig til Kristian om grønne tilskudsprogrammer og støtteordninger.

Kristian er uddannet elektriker fra Aalborg, tilbage i 2011. Men har de seneste 10 år oparbejdet stærke kommercielle kompetencer efter at have været salgschef for den Nordiske afdeling i københavner-firmaet Siteimprove, der producerer software-værktøjer til hjemmesider og efterfølgende som salgschef overfor mindre og mellem store virksomheder globalt i Onomondo, der tilbyder netværk til IoT. Her var han i 1½ år inden en barsel med barn nummer 2 fik ham til at revidere sit arbejdsliv. Ønsket om at flytte fra København til provinsen og være en del af et mere lokalorienteret arbejds- og fritidsliv fik ham til at søge den stilling i Næstved Erhverv, som han nu er startet i.

”Jeg glæder mig rigtig meget til at komme rundt at møde de lokale virksomheder og bidrage til den tætte kontakt mellem Næstved Erhverv og det lokale erhvervsliv”, fortæller Kristian. ”Jeg brænder for fremme den bæredygtige udvikling ud fra en kommerciel vinkel. Næstved Kommune har med deres nye erhvervspolitik sat fokus på bæredygtighed og i Næstved Erhverv er det en udvikling som vi skal skubbe på og samtidig hjælpe virksomhederne med. Jeg går til opgaven med en jysk jordbundethed og håber på at kunne hjælpe virksomhederne med en lavpraktisk tilgang til grøn omstilling.”

Catja Kim Nielsen starter i Næstved Erhverv med en baggrund som uddannet kontorassistent med speciale i administration samt en uddannelse som multimediedesigner. Catja har tidligere arbejdet i både i indkøbs- og økonomiafdelingen i Daells Bolighus.

I stillingen som receptionist og office manager får hun behov for alle de nævnte erfaringer. Som receptionist bliver Catja Næstved Erhvervs ansigt udadtil, da det bliver hende, der tager imod alle der besøger eller ringer til Næstved Erhverv. Men hun kommer også til at tage sig af indkøb, bogholderi og intern opfølgning samt diverse grafiske opgaver i huset på Sct. Peders Kirkeplads.

Catja er som person karakteriseret ved energi, overblik og kreativt gen. Lige den kombination, der skal til for at løfte den blæksprutte-opgave, der venter.

Næstved Erhverv glæder sig til det fremtidige samarbejde.

Rasmus Holst-Sørensen

Direktør

SE OGSÅ...

Næstved Erhverv gjorde en forskel for Den Grønne Butik

Næstved hjalp "Den Grønne Butik" med at løfte deres annoncering, men åbnede også døren for mulighederne for at søge puljemidler.

Få sparring til digitalisering  af din virksomhed

Mere information...

Få succés med din detailvirksomhed.

Mød Næstved Erhvervs bestyrelse

Mød Næstved Erhvervs medarbejdere

Næstved Kommunes erhvervspolitik