Dennis Lisner Thyssen
Erhvervsservicechef og Projektleder for ArbejdskraftAlliancen
I 2022 henvendte Den Grønne Butik sig til Næstved Erhverv for at få sparring om øget profilering af deres virksomhed. Nu et år senere har virksomheden blandt andet tredoblet deres trafik på deres hjemmeside – blandt andet via et tæt samarbejde med det lokale bureau Synergi.
I Næstveds havneområde ligger blomsterbutikken Den Grønne Butik. Butikken har eksisteret i flere år og i konkurrence med byens øvrige blomsterbutikker overvejede man sidste år, hvordan man kunne løfte opmærksomheden om butikkens særlige kvaliteter yderligere. Overvejelserne førte til en kontakt med Næstved Erhverv.
Butikkens indehaver Signe Clausen havde hørt om Næstved Erhverv og vores services via en person i hendes netværk og på den baggrund tog butikken kontakt med henblik på at høre om mulighederne for sparring.
Stine Frandsen fra Den Grønne Butik fortæller: ”Vi var nok ikke helt klar over hvad Næstved Erhverv kunne tilbyde. Men vi havde en idé om at vi rigtig gerne ville i gang med annoncering på sociale medier – selvom vi er blevet klogere siden, så var dette udgangspunktet for vores henvendelse. Det var noget vi følte, vi skulle have professionel hjælp til at komme i gang med.”
Den Grønne Butik blev mødt af chefkonsulent Dennis Lisner Thyssen, som både hjalp virksomheden et skridt videre med at løfte deres annoncering, men også åbnede døren for muligheden for at søge puljemidler til processen via virksomhedsprogrammet SMV:PRO.
”Dennis gav os grundig rådgivning og hjalp os med at finde ud, hvad vi havde behov for. Vi valgte at realisere næste skridt i samarbejde med Synergi, da de er en lokal virksomhed og fordi de tilbød rigtig meget af det vi efterspurgte”, siger Signe og fortsætter: ”Via SMV:PRO fik vi støtte til at udvikle og styrke butikkens markedsføring på eksisterende og nye kanaler. Vi fik i alt 25.000 kr. i støtte, som svarede til halvdelen af, hvad vi skulle betale for det tilbud Synergi havde givet os. Således blev projektet muligt.”
Louise Neumann Frandsen fra Synergi supplerer: ” I udbudsmaterialet og i henvendelsen fra Blomsterforretningen Den Grønne Butik, var der på forhånd defineret en række rammer og ønsker til projektet. Overordnet ønskede Blomsterforretningen Den Grønne Butik et markedsføringstjek, som indebar et tjek af den fysiske butik, deres egen hjemmeside med webshop samt butikkens sociale medier. Her var butikken på de sociale medier Facebook, Instagram og TikTok.
Det overordnede mål var at analysere alle kanaler, komme med input og forbedringsforslag, så vi sikrede den bedste synlighed alle steder – offline som online. Derfor har resultatet af vores leverance været et nyt produktområde, en omfattende rapport, samt workshops, som har kompetenceudviklet Den Grønne Butik med hensyn til deres samlede markedsføring.”
Udbyttet af den samlede proces har været mangefacetteret: Den Grønne Butik har fået hjælp og inspiration til at udvikle deres kreative brug af de sociale medier. De har i dag flyttet alt deres annoncering fra de trykte medier til de sociale medier. Dertil havde de første opslag på sociale medier, som var opbygget efter de nye retningslinjer, en gennemsnitlig stigning på 160 % på rækkevidde og 119 % på interaktioner. Den generelle trafik på butikkens hjemmeside er blevet tredoblet. Og endelig: Så har butikken gjort samarbejder med andre virksomheder, events og workshops til en vigtig del af deres profilering – via disse events er det lykkedes dem at skabe en tættere relation til kunderne og gøre flere kunder til ambassadører for butikken.
Har du behov for at sparre om din butiks markedsføring eller høre mere om mulighederne for at søge puljemidler, så er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Dennis Lisner Thyssen på tlf. 5588 5248 eller e-mail dlt@naestvederhverv.dk.
Erhvervsservicechef og Projektleder for ArbejdskraftAlliancen
Modtag de seneste nyheder, arrangementer og invitationer direkte i din indbakke